Levelem az RTL Klub-hoz...

Üdvözlöm!

Szeretnék feltenni pár kérdést a webcsillag nevezetű pályázatukkal kapcsolatban.

Először is annyit, hogy már több éve foglalkozom videók készítésével, és természetesen figyelem a pályázati lehetőségeket. Amikor meghallottam az RTL klub kiírását, azonnal megkerestem az interneten a részletes információkat és kíváncsi voltam, hogy mi a pályázat menete illetve milyen alapon megy az elbírálás.

Első kérdés:
Sebestyén Balázs a Vadon János szakmailag hozzáértő emberek? Tehát jártasak a videók készítésében? Nem tudom, ezért kérdem.

Második kérdés:
Van olyan szakértelmük a videózás, videókészítés területén, hogy egy ekkora videópályázaton reális döntést tudnak hozni, kizárólag szakmai alátámasztással?

Harmadik kérdés:
A kiírásban szerintem logikátlan dolgok vannak. Jani és Balázs véleménye (amiről ugye nem is tudjuk, hogy szakmailag megalapozott-e) fontos, de mégis a szavazók döntenek. Akkor mi értelme van a zsűrinek? Vagy ők csak asszisztálnak?

Mert nekem ami a legelkeserítőbb (és ez nem csak Önöknél fordul elő), hogy egy művészetre és kreativitásra alapuló versenyt az dönt el, hogy kinek van több ismerőse, ki linkeli be többször a videóját a fórumokra és az ismerősöknek, hogy "szavazz az enyémre". Nagyon szomorú, hogy ez így fog eldőlni. Nézzék meg, hogy milyen videók vannak az első helyeken. Nem akarok senkit se leszólni, de akinek van egy kis esztétikai érzéke az láthatja, hogy nem a szakmai tudás dönti majd el, hogy kié lesz a főnyeremény. És a művészetekkel foglalkozó emberek számára ez a legfájóbb!
És akkor majd Önök felmernek vállalni egy olyan videót, ami nem a magas színvonala miatt fog nyerni, hanem, mert többet linkelték!? Hiszen Önök írták ki, nem a zsűri dönt, hanem a szavazatok. És hát logikus, hogy aki felnéz az oldalra, hogy majd ő szavaz, nem fog több száz videót egyenként végignézni, hogy majd eldönti, hogy melyik a legjobb. Arra szavaz, amelyikre megkérték, hogy szavazzon. És így dől majd el egy videós pályázat! Sajnos...

Én is pályázhattam volna... de nem tettem. Nem azért mondom, mert én lettem volna a legjobb... biztos van sok ügyes srác. Viszont nekem nincs pofám ahhoz, hogy én mondjam meg valakinek, hogy az enyémre szavazzon, és nincs pofám ajánlgatni magam, hogy így nyerjek. Ez számomra nem teljesítmény! Szóval biztos valahol a sor végén kullognék... de, nem a videóm színvonala miatt...

Utolsó kérdések:
Miért nem egy hozzáértő szakmai zsűri bírálja el a munkákat?
Miért nem arra ösztönzik az alkotókat, hogy komoly, igényes munkát készítsenek? Mert így csak annyi az üzenete a pályázatuknak, hogy "Ki szerez több szavazót? Légy Te az!".
Vagy ennyire befolyásoló tényező a pénz?
Ennyire nem fontos a nyertes videó színvonala?

Elkeserítő ez az egész...
Remélem egyszer majd valamikor egy ekkora médium is, mint az Önök csatornája lehetőséget ad, hogy reális képet fessen mondjuk a fiatal videósokról, vagy bármi másról, és ne megint a szavazatok döntsenek... és itt nem emberekről van szó akiket majd megszeret a közönség... itt, akárhogy is nézzük mindegyik beadott munka egy alkotás (akármilyen színvonalról is legyen szó), melyeknél nem így lenne szabad eldönteni, hogy kié a legjobb!

Várom a válaszukat

üdvözlettel
Birinyi Tamás

A bejegyzés trackback címe:

https://btworks.blog.hu/api/trackback/id/tr441589605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása